نمونه موردی ویلا

پاورپوینت تحلیل ویلا ساوا لوکوربوزیه همراه با پلانها و تصاویر

پاورپوینت تحلیل ویلا خارجی

پاورپوینت تحلیل ویلا ساوا لوکوربوزیه

کد محصول: A98

ویلا ساوا در سال 1929 با طراحی فوق العاده ی لوکوربوزیه در فرانسه،حومه ی غربی پاریس ساخته شد.موقعیت فعلی ویلا ساوا به شکلی است که اثر در منظره ی وسیعی از درختان که همواره ساختمان های مجاور را از دید خانه می پوشاندقرارگرفته است.

باتوجه به سفر هایی که لوکوربوزیه پیش از این به ترکیه، ایتالیا و یونان داشت و اسکیس هایی که به شیوه ای متفاوت در دفتر خود ثبت کرده است وهمچنین صحبت های خود او در کتاب ” به سوی یک معماری نوین ” می توان گفت ویلا ساوای در واقع برداشتی از اکروپولیس اتن و خانه های پمپی است .

نحوه ی رسیدن انسان ها به اثر و حالت تقدیس گونه ی ان بر بالای شهر، لایه بندی فضاها و عملکردها،هندسه ی طلایی و نظم موجود در نماها و پلان ان را می توان برگرفته از آکروپولیس و بازی نور و سایه و محورهای حرکتی ویلا را برداشتی از خانه های پمپی دانست. ویلا ساوا نیز مانند خانه ی ساکنین پمپی در گرداگرد محور هندسی خود مسیری مارپیچ دارد.البته مشابه خانه های پمپی این محور ویلا ساوا نیز ابتدا و انتهای خود را داردو علاوه بر آن به شکل مشابه محورهای فرعی و متفاوت دیگری نیز در اطراف امتداد محور اصلی وجود دارند.در ویلا ساوا محور اصلی توسط یک رمپ در مرکز پلان واقع شده است . این وضعیت را می توان نشانه ای از بازگشت به نقطه ی آغازی دانست که در اندیشه ی طراحی این محور لحاظ گردیده است.

پاورپوینت تحلیل ویلا ساوا لوکوربوزیه

در ویلا ساوا ساختمان مخاطب را در سایه ی خود حفظ و به درون راهرویی با سقف کوتاه هدایت خواهد کرد.در ادامه، این مسیر به بالا و طبقه ی اول راه خواهد یافت ؛ محور حرکتی پیش بینی شده در امتداد دیوار شیشه ای تراس (فضای باز) در طبقه ی اول و از سمت چپ به واسطه ی حضور نور طبیعی روشن خواهد شد. زمانی که مخاطب می رسد، در احاطه ی نور طبیعی خورشید قرار خواهد داشت، محوطه ی این فضای باز رو به آسمان است و ادامه ی مسیر به بالا و در روی سقف خواهد بود ؛ جایی که می توان در حضور خورشید قرار گرفت.

——————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت تحلیل ویلا ساوا لوکوربوزیه همراه با پلانها و تصاویر
  • فرمت فایل: power point 
  • تعداد صفحات: 45
  • حجم فایل: 4 مگابایت
قیمت قبلی: 120000 تومان

——————————————————————————————————————————————

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.


پاورپوینت تحلیل ویلا ساوا لوکوربوزیه همراه با پلانها و تصاویر، پاورپوینت تحلیل ویلا ساوا لوکوربوزیه همراه با پلانها و تصاویر، پاورپوینت تحلیل ویلا ساوا لوکوربوزیه همراه با پلانها و تصاویر، پاورپوینت تحلیل ویلا ساوا لوکوربوزیه همراه با پلانها و تصاویر

پاورپوینت تحلیل ویلا ساوا لوکوربوزیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.